ייחקר בימים הקרובים: במשטרה כבר מתרגלים את חקירת נתניהו

admin2 4 Comment on ייחקר בימים הקרובים: במשטרה כבר מתרגלים את חקירת נתניהו

היועמ"ש אביחי מנדלבליט, אישר למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד רה"מ בנימין נתניהו. במקביל, חלק מתיקי הבדיקה נגדו יסגרו לאחר שלא נמצא בהם ממש • השר לוין: "החקירה לא תפגע במעמדו של ראש הממשלה"

צילום: Photo by Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר למשטרה לפתוח בחקירה פלילית ולזמן לחקירה באזהרה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך על פי פרסום אמש (ד') בחדשות 10. במקביל, על פי דיווח הבוקר (ה') "בידיעות אחרונות" היועמ"ש צפוי לסגור חלק מתיקי הבדיקה נגד נתניהו שבהם לא נמצאו עדים או ראיות המצביעים כי בוצעה עבירה.

ההוראה לעבור מהליך של בדיקה להליך של חקירה הועברה לראש אגף חקירות במשטרה ניצב מני יצחקי. בשבועות האחרונים נועדו יצחקי ומנדלבליט יחד עם פרקליט המדינה. תחילה אישר מנדלבליט הליך של בדיקה בלבד ואמר כי לא יאפשר מעבר לחקירה כל עוד לא יהיו בידו ראיות ממשיות שיובילו להגשת כתב אישום.

לאחר שהתבצעו השלמות חקירה הכוללות עדויות שחלקן קשורות לגורמים בחו"ל, השתכנע היועמ"ש לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה. מועד החקירה יתואם בימים הקרובים וראש הממשלה יצטרך להסביר את המיוחס לו. מדובר בשתי פרשות – עיקרית ומשנית. על פי הדיווח בחדשות 10, פרטי החקירה העיקרית מגובים בראיות והנם חסויים לציבור, מכאן כי לא מדובר בפרשה שפורסמה עד כה בכלי התקשורת.

היועמ"ש יכין הודעה מסודרת לציבור בה יסביר מהן הפרשיות שנסגרו, מדוע דרש להתמקד רק בפרשות עיקריות וכן ינמק את פשר הזמן הארוך שנפתח מרגע שנודע על חשד עד לרגע פתיחת החקירה. על פי הדיווח חוקרים טוענים כי העיכוב איננו מוצדק.

בהודעה מטעם משרד המשפטים והמשטרה נמסר: "בעקבות הפרסומים בנוגע לבדיקה בעניינו של ראש הממשלה – הרינו להבהיר כי לא נוכל להתייחס לפרסומים, וזאת מטעמים ברורים כאשר הבדיקה תלויה ועומדת, ואין בכך לאשר או להכחיש דבר ממה שנטען בפרסומים. יודגש, כי משטרת ישראל פועלת בתיאום הדוק עם היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות, ובבוא העת הציבור יעודכן באמצעות הודעה מוסמכת לגבי מהלכי הבדיקה. עד אז, כל פרסום הוא באחריות המפרסם בלבד".

ראש הממשלה טרם התייחס לנושא.

השר יריב לוין מהליכוד העריך הבוקר בגל"צ בשיחה עם ירון דקל ועמית סגל שהחקירה לא תפגע במעמדו. לדבריו, "ראש הממשלה פשוט לא יודע איך זה לעבוד בלי שמתנהלת נגדו איזה בדיקה או חקירה. לא היה אדם במדינת ישראל שחקרו אותו מכף רגל ועד ראש. אני חושב שרשויות החקירה עושות את עבודתן וזה בהחלט בסדר. אני משוכנע שראש הממשלה יענה על כל שאלה. בסופו של דבר אין לי ספק שגם זה יהיה מאחורינו".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    אסור לדעתי לחקור ראש ממשלה מכהן זה מחליש את המדינה ובטח לא בכל מני אבק של שוחד ופיטפוטי דברים

  2. 2

    סתם מפלילים את ראש הממשלה פעם אחר פעם הפעם זה התפתח לחקירה השמאל לא מוכן לקבל את העובדה שעבר זמנו

  3. 1

    נמאסתם תפסיקו לנייעס עליו , הוא אחלה ראש ממשלה!